søndag 14. oktober 2007

Tøffest i huset

Jeg har mange venner. Med mitt vinnende vesen og ustanselige appettitt på å få og gi oppmerksomhet, er det med venner min minste bekymring i livet. Jeg er god på det å få og ha venner. Det er min greie, lissom. Jeg har drøssevis av venner. Har jeg fiender? Jepp. To stk. De bor i samme hus som meg. De er ikke hunder, ikke katter, ikke mennesker. De er støvsugere. En gul og en liten rød. Jeg tror ikke de er samme rase, men de har definitivt samme bruksområde; De har en enorm appetitt og spiser opp alt mulig, f.eks ting jeg har hentet inn fra hagen og fjær jeg har gravd ut fra sofaputene. De knurrer og bjeffer på støvsugerspråket og du kan tro jeg bjeffer tilbake. Jeg må angripe de og bite og bjeffe en god stund, men jeg vinner hver gang, for de ender alltid opp med å ti stille og gjemme seg. De skjønner jo hvem som er sjefen, men jeg må minne de på det med jevne mellomrom. Her får du se en liten filmsnutt fra en gang jeg måtte si ifra til den minste støvsugeren (den uten hale).

3 kommentarer:

Ingeborg sa...

Stella, du er kjempetøff,bare ta den stygge støvsugeren. Jeg lurer på hvordan du ser ut i de nye klærne dine?
Hilsen en beundrer.

Stella sa...

Jeg skal legge ut bilder av meg med de nye klærne mine. Lover.

Anonym sa...

Du er sjefen Stella. Det har du rett i. Bare ta støvsugren!!